Algemene voorwaarden van Wintersport Live Shop

Onze algemene voorwaarden gelden voor de producten en artikelen die wij verkopen op de website van Wintersport Live Shop en middels de Social Media kanalen die wij inzetten om onze producten te promoten en te verkopen.

1. Algemeen

  • Het bedrijf achter deze website is Wintersport Live. Ons vestigingsadres is Hoefsmid 21-23, 2631 RH – Nootdorp. Wij hebben geen fysieke winkel en geen producten op dit adres voorradig. U kunt niet bij ons langs komen voor retouren of garanties. Omdat de meeste producten worden aangeboden door onze retailpartners.
  • Wij handelen onder de naam Wintersport Live Shop dat een directe onderneming is van Wintersport Live. Bij de Kvk-nummer staan wij bekend onder de volgende gegevens:
  • KvK-nummer: 64129675
    BTW Nummer: NL855534163B01
  • Als je ons wilt bereiken, kan dat op de volgende manieren: 
    Via Whatsapp: 085-7738377
    Per e-mail: info@wintersportliveshop.nl

2. Toepasselijkheid

  • Het kan zijn dat er in de toekomst wijzigingen plaats vinden in de algemene voorwaarde. Dat kan te maken hebben met aanpassingen in het beleid of met wijzigingen van onze partners. Op deze website / sub pagina vind je te allen tijde de meest recente algemene voorwaarden.
  • Het kan voorkomen dat er additionele voorwaarden bij een product van toepassing zijn. In dat geval gelden deze specifieke voorwaarden naast deze algemene voorwaarden.
  • Omdat we in Nederland zijn gevestigd en de website in Nederland wordt gehost, is het Nederlandse recht van toepassing.

3. De overeenkomst

  • Alle aangeboden producten en prijszettingen zijn geldig zolang de genoemde artikelen bij ons en/of onze partners op voorraad zijn of binnen kort termijn op voorraad komt. De standaard en indicatieve levertijd wordt gemeld bij het betreffende artikel.
  • De partner die zorg draagt voor jouw bestelde artikelen worden bij het betreffende product genoemd. Tevens staan er bij deze partner op onze website en in de order contactgegevens benoemd.
  • Als je bij ons iets bestelt, krijg je daarvan een bevestiging per mail van de betreffende partner. Ook krijg je bericht zodra je bestelling verzonden is. Hierin vind je de track & trace-code waarmee je je pakket kunt volgen.
  • De partner voegt alle benodigde informatie en bestelgegevens uitgeprint bij je bestelling. Deze informatie vind je ook op onze website.
  • De kosten van een artikel worden altijd benoemd bij het artikel. Wanneer een artikel uitzonderlijk laag geprijsd, waarbij bij aankoop het al aannemelijk is dat het een foute prijspublicatie betreft, zullen we de gemaakte kosten terugstorten en houden wij en onze partners het recht om het artikel niet uit te leveren
  • Bij elk artikel staat de verwachte levertijd genoemd. Het kan voorkomen dat een artikel later wordt geleverd dan de genoemde levertijd. Wanneer het artikel sterk vertraagd is zullen wij of onze partners contact opnemen met de nieuwe verwachte levertijd.

4. Omruilen

Volg voor het omruilen de procedure van de partners. Deze staan op de website omschreven bij de betreffende partner en worden gedeeld in het pakket die u ontvangt met uw aangeschafte producten. Mocht het niet duidelijk zijn kunt u contact opnemen met de betreffende partner. De contactgegevens staan tevens omschreven in documenten die u ontvangt van de betreffende partner die het product aan u geleverd heeft.

5. Herroepingsrecht

  • Soms valt het product als je het eenmaal in je handen hebt toch tegen. In dat geval heb je 14 dagen om bij onze partner aan te geven dat je het product gaat retourneren. Vanaf het moment dat je dit hebt gemeld, heb je 14 dagen om het product naar de betreffende partner terug te sturen. De retourneringsprocedure wordt omschreven bij het geleverde product. Lees dus altijd goed de papieren die mee worden gestuurd bij jouw geleverde artikelen. Meer informatie over retourneren vind je hier.
  • Houdt het product netjes en stuur het ongebruikt, met aangehechte (prijs)kaartjes en in de originele verpakking weer terug naar de genoemde partner middels de omschreven retour procedure. Als je er onvoorzichtig mee omgaat en er beschadigen optreden, kan het zijn dat er een bedrag wordt ingehouden op de oorspronkelijke aanschafprijs.
  • De verzendkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening. Als je iets moet terugsturen omdat wij of onze partner een verkeerde levering heeft gedaan, betalen wij natuurlijk de retourkosten.
  • Producten die op maat zijn gemaakt, zoals ski’s, beanies, inlegzolen, skischoenen en andere producten die specifiek voor jou op maar gemaakt zijn, kunnen helaas niet teruggestuurd worden.

6. De prijs

  • Alle prijzen die gepubliceerd staan op onze website zijn reed inclusief 21% btw.
  • Bestellingen boven de € 50,- worden gratis geleverd. De exacte verzendkosten kunt u hier terugvinden.

7. Garantie

  • Op alle producten die wij of onze partners aanbieden gelden de wettelijke garantie op fabricagefouten bij normaal gebruik. Wanneer er sprake is van zeer intensief gebruik, komen de standaard garantievoorwaarde te vervallen. Lees meer over de garantie.
  • Neem bij twijfel over de garantie van een aangeschaft artikel contact op met de betreffende partner die het artikel geleverd heeft. De contactgegevens vind je bij de order, op onze website en bij de levering van je artikel.
  • We zijn niet aansprakelijk voor andere schades en/of indirecte kosten zoals huurkosten voor vervangende producten, reiskosten, kosten van vakantie, verlies aan inkomen en/of winst, etc..

8. Bezorging en uitvoering

  • In veel gevallen versturen wij of onze partners de aangeschafte artikelen binnen 1 werkdag naar het opgegeven adres. Door drukte bij de pakketdienst kan het incidenteel voorkomen dat het versturen langer duurt. Wanneer een artikel een langere levertijd heeft staat dit omschreven bij het betreffende artikel. Een langere levertijd kan voorkomen doordat bijvoorbeeld een artikel minder voorradig is door gelijktijdige aanschaf of wanneer er maatwerk nodig is bij het artikel.
  • De pakketdienst levert in de regel het pakket één dat na dat het pakket door ons of onze partners aan de pakketdienst wordt aangeboden. In uitzonderlijke situaties, zoals tijdens extreme drukte of sneeuw/ijzel, kan dit 1 tot 2 dagen langer duren. De levertijd in de rest van Europa (buiten Nederland) is gemiddeld 2 tot 3 dagen langer. Er wordt niet bezorgd of verzonden op nationale feestdagen.
  • Bestellingen boven de € 50,- worden gratis geleverd, met uitzondering van enkele artikelen. Als dat het geval is dan staan de additionele kosten omschreven bij het artikel.
  • In principe geldt dat alle producten in onze website kunnen worden besteld en kunnen wij of onze partners binnen de genoemde leverdatum met inachtneming van een kleine vertraging de producten ‘direct’ uitleveren. Kunnen wij of onze partner door onverziene omstandigheden of door invloed van andere partyen het product toch niet leveren? Dan krijg je de aanschafprijs terug gestort of bieden we je een goed alternatief aan.

Klaar voor het
Winterseizoen?

Bekijk het hele assortiment

Partners